آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

بسیار شرم آور است اگر شیعه و پیرو حضرت علـی (ع) باشید. آنگاه داعشی و تکفیری و وهـابی نجس در میان شـما آمد و شد کنند.
سوگند که اگر دنیا را غیرت بود، در تلاقی نگاه‌های دلواپس و نگران ابوالفضل و امام حسین باید میسوخت و خاکسـتر میشد.

سیاست‌های کلی و خطوط قرمز دانشنامه دفاعی:
هدف ما به طور کلی بر دو محور بنا نهاده شده است.
الف: دانشنامه دفاعی:
ما در این پایگاه به معرفی و شناخت تسلیحات، تاکتیک‌ها و ... دفاعی و نظامی می‌پردازیم. لیکن دانـش دفـاع شامـل این نکات هم می‌شود:
1- دانشنامه دفاعی از رابطه با وبگاه‌هایی که تبلیغات لوازم آرایشی و .. می‌گذارند پرهیز میکند.
2- دانشنامه دفاعی به پایگاه و وبـگاه ارزشی با رعایت بند اول سـیاسـت‌های کلی، با افتخار لینک می‌دهد.
3- این پایـگاه از همــکاری با نویسندگان ارزشـی استقبال می‌کـند.
4- این پایـگاه به سرعـت روابـط خود را با وبگاه‌هـایی که شروع به تبلیغات و سوء استفاده از مردم کنند قطع کرده و لینک صفحه آنان را در اسرع وقت مسدود می‌کند.
5- کسانی که لینک صفحات تبلیغی در این وب بگذارند بلافاصله به پلیس فتا معرفی می‌شوند.
6- کسانی که خط قرمزهای ما (اسلام، کشور، نظام، رهبری، شهداء) را نادیده بگیرند و یا خدای ناکرده توهین کنند و عقاید قوم گرایانه ترویج کنند بی درنگ به واجا معرفی خواهند شد.
ب: آنتی داعش
در این پایگاه سعی میشود علاوه بر اینکه اخبار لحظه به لحظه داعش و تکفیری‌ها به طبع برسد، آگاهی و اطلاعاتی پیرامون خاستگاه وهابیت و فرقه‌های شر نیز ارائه گردد.
1- به پرسشهای مخاطبان پیرامون چگونگی شکل‌گیری فرق شیطانی پاسخ گفته می‌شود.
2- با کسانی که سعی در تخریب این فرقه‌ها دارند همکاری می‌شود.
3- با افرادی که خدای ناکرده گرفتار چنین اشخاص یا عقایدی شده‌اند و قصد خلاص شدن دارند به صورت داوطلبانه همکاری می‌شود.
4- به پرسش‌های افراد در زمینه تاریخ ادیان و پیدایش فرق ظاله تا حد بضاعت پاسخ داده شده و یا منابع معتبر به ایشان معرفی می‌گردد.
شادی قلب مبارک حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا له فدا صلواتی ختم بفرمایید.
خاک راه عاشقان اهل بیت علیهم السلام
نویسندگان دانشنامه دفاعی

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

پرواز اعجاب انگیز یاک 141+فیلم و عکس

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ

دیباچه دانشنامه‌ دفاعی

پس از فروپاشی شوروی طرح‌های نیمه‌کاره و بلند پروازانه بسیار زیادی برای روسیه باقی ماند. طرح‌هایی که هزینه‌هایی سرسام آور داشت. دنبال کردن بسیاری از همان طرح‌ها بوده که امروز تی‌90 ام‌اس و آرماتا و سوخو 34 را مشاهده می‌کنیم. به راستی اگر شوروی فرو نمی‌پاشید آیا امروز شاهد هیولایی مخوف‌تر و درنده‌تر از آمریکا نبودیم. طرح‌های نظامی شوروی چنان بلندپروازانه و جاه‌طلبانه بود که آدمی یاد طرح‌های نظامی پس از فروپاشی آلمان نازی می‌افتد. شورویایی‌ها کسانی بودند که به راستی رویای کیمیاگری را تحقق بخشیدند. هرچند هزینه تبدیل فلز به طلا چند ده برابر خود طلای به دست آمده بود. 


پس از فروپاشی، روسیه با کلی طرح نمیه کاره و کلی هزینه بر روی دستش تنها مانده بود؛ تنها به همراه اقمار شوروی که تمامشان در فقر و مسکنت دوران کمونیسم به سر می‌برند. در این زمان بود که روس‌ها دست به فروش تکنولوژی و تجهیزات نظامی شوروی زدند. از اس 200 گرفته تا موتورهای جت و ... و در این بازی سود سرشاری به دست آوردند. سودی که قسمت اعظم آن صرف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی و ... شد. تا امروز دوباره هیولای پیر برخیزد.

یکی از محصولاتی که در دهه نود بهت و حیرت جهان را در پی داشت جنگنده عمود پرواز یاک 141 بود. این پرنده تا حدودی قالب اصلی میگ 25 و 31 را داشت و می‌رفت تا دنیا را با رهگیری قدرتمند که می‌تواند به صورت عمودی بنشیند و برخیزد، در هوا ثابت بماند یا حول خود بچرخد مواجه شود.

یاک 38
یاک 38

در اینجا ناتو وارد عمل شد و فشارها را بر روسیه زیاد کرد، تفاهم‌نامه‌های زیادی در زمینه دنبال نکردن پروژه‌های نظامی میان ناتو و اکراین و روسیه تنظیم شد. پس از آن بود که بسیاری از بهترین طرح‌های شوروی یکی پس از دیگری به بهانه‌های موهوم کنار گذاشته شدند. یاک 141 یکی از آنها بود.

مقاله زیر تمامن مورد تایید دانشنامه دفاعی نیست اما به خاطر احترام گذاشتن به نویسنده و حمایت از نویسندگان جوان در آن دست برده نشد.

یاک 141

در سال 1992 در نمایشگاه سولون پاریس هواپیمایی به نمایش درآمد که شگفتی همگان را برانگیخت و آن چیزی نبود جز yak-141.
طرح اولیه این هواپیما در سال 1975 ارائه گردید که بدلیل مدت زمان نسبتا طولانی که برای طراحی موتور لازم بود و هزینه بسیار بالا طرح متوقف شد ولی ظاهرا این طرح بصورت کلی نیز ملقی نشده بود زیرا به ناگهان در ابتدای سال 1989 اعلام شد که این هواپیما بزودی پرواز خواهد کرد و در مارچ سال 1989 این هواپیما به خلبانی Andrei Sinitsin اولین پرواز آزمایش خود را انجام داد . این هواپیما از سوی ناتو به Freestyle معروف می باشد . در اصل این هواپیما برای جایگزینی yak-38 ساخته شد که yak-141 هم بزرگتر و هم سریعتر بود .
yak-38 وظیفه دفاع از استحکامات اتمی کیف را برعهده داشت که yak-141 به محض جایگزینی علاوه برآن به واسطه دارا بودن راداری بسیار قوی و مجهز شدن به موشکهای ضد زیر دریایی این وظیفه را بعهده گرفت . yak-141 دارای سیستم مراقبت و هدایت دریایی می باشد سیستم نصب شده در بدنه و کابین هواپیما به خلبان این اجازه را می دهد که بلادرنگ وضعیت عمود پرواز را به افقی و بالعکس تغییر دهد و بشکلی منحصر به فرد قادر خواهد بود این عمل را در حالی که بصورت افقی در حرکت است تغییر وضعیت دهد و بصورت عمودی پرواز کند برخلاف yak-38 این هواپیما کمترین نوسان عملیاتی را دارا می‌باشد.

با استفاده از پس سوز موتور yak-141 می تواند سرعت خود را تا 1.8 ماخ افزایش دهد که براستی این مزیت برای یک هواپیمای عمود پرواز در دنیا بی نظیر می باشد بطوری که با تولد این هواپیما نیروی هوایی انگلستان طرح هواپیمای عمود پرواز p-115 را کنسل می کند . yak-141 در اولین آزمایشها رکورد ها را یکی یکی می شکند بطوریکه در اولین حرکت رکورد Harrier’s را در رسیدن در کمترین زمان به بیشترین ارتفاع ( پرواز عمودی ) را شکست که همین باعث شد حکمرانان شوروری با تامین بودجه لازم اجازه تولید انبوه این هواپیما را صادر نمایند . بلافاصله کمیته از سوی یاکولوف طراح yak-141 برای بحث صادرات این هواپیما تشکیل شد تا علاوه بازاریابی طرحی ارئه شود که این هواپیما به شکلی خاص صادر شود یعنی یکسری از دستگاههای نصب شده برروی آن حذف و سپس صادر شود و حاصل آن این بود که بلافاصله کشورهای اسپانیا و هندوستان آمادگی خود را برای خرید اعلام کنند ولی مخالفت اولیه اعلام شد و طرح ملقی گردید در نتیجه چون بنا به سرمایه گذاری در این طرح شد اشکالات اولیه گرفته شد و هر دو مدل اولیه را خرد کردند و با رفع اشکالات مدل دوم آن در نوامبر 1991 ساخته شد . در این طرح شکل بدنه و دماغه کمی تغییر کرد که اولین پرواز آن در حضور فرمانده نیروی دریایی روسیه موفق نبود هواپیما بعد از پرواز با سرعت به سمت زمین آمد و خلبان که گویا قادر به کنترل هواپیما نبود اجکت کرد و هواپیما منهدم گردید.

بدنه

کار طراحی اولیه به کمک کارخانه سوخو و با کمک طراح سوخو 27 آغاز شد . کار ساخت ماکتهای اولیه آغاز شد بطوری که کار بقدری دقیق بود مقایس اندازه های ماکت و نمونه اصلی دقیقا درست بود . نمونه های کابین خلبان نیز با کمک طراح کابین SU-22 نیز با دقت هرچه تمام تر به پایان رسید . طراحی دماغه و جایگاه رادار نیز شبیه MIG-29 بود به پایان رسید نمونه های اولیه ماکت از چوب و پنبه ساخته شد و بدنه هواپیما با نوعی پلاستیک خاص – 28% الیاف کربن – آلمینیوم و لیتیم ساخته شد . پوسته رادار با الهام گرفتن از نوع پوسته رادار فانتوم ساخته شد . چتر ترمز و جایگاه آن با الهام گرفتن از F-15 ساخته شد . تنها مشکل تراشیدن جایگاه موتور در مدل پلاستکی بود که اون نیز با استفاده از نوعی پلاستیک خاص میسر شد.


بالها

طراحی شکل بالها باید طوری بود که در مانورهای هوایی نیز به کمک هواپیما بیاید پس کار طراحی بالها با الهام گرفتن از بالهای F-16 آغاز شد . ابتدا دوسر بال طراحی شد و برای هر طرف یک ریل جداشوند قرار داده شد تا موشک هم بتواند به سر دو بال وصل شود . با بالها دو قوص داده شد تا بصورت بالکها تهاجمی عمل کنند که این نمونه حتی به فکر سازندگان f-16 هم نیافتاده بود.


کابین

طراحی کابین توسط طراح کابین su-22 انجام شد و کیتهای داخلی کابین با الهام گرفتن از طرح کیتهای کابین saab37 ساخته شد . مدل دو کابین نیز برای آموزش خلبانان روسی طراحی شد . قوسهایی برای کابین درنظر گرفته شد که خلبان با دید کافی بتواند موقعیت خود و اهداف را مشخص کند . همچنین کابین مجهز شد به صندلی پران با راکت k37 که با فشار حاصله توسط این راکت صندلی تا ارتفاع 40 متر به سمت بالا پرتاب می شد . سیستم کنترل اقلام دریایی نیز برای اولین بار در روسیه طراحی و بر روی این هواپیما نصب شد .

 صندلی خلبان از فلز سفید رنگی به نام km1 ساخته شد که بتوان راکتهای k-37 را بر روی آن نصب کرد . کانپه کابین خلبان را بوسیله نوعی سرب به بدنه وصل شد که بلافاصله با فشار خلاف جهت شکسته و جدا شود . ولی با اولین پروازها با مدل اولیه مشخص شد که خلبانان زیاد از نحوه طراحی کابین راضی نیستند و آنرا قدیمی می دانند که در ورژن جدید آن نیز اصلاح شد.


عمود پرواز

از دیگر مشخصات این هواپیما شکل منحصر به فرد قرارگیری حالت موتور در هنگام پرواز عمودی بود . البته در طراحی این قسمت اصول بکار گرفته شده در yak-38 در نظر گرفته شد . موتورهای توربوفنی RD-41 بکاررفته بشکل منحصر بفردی در جای خود قرار می گیردقبل از حرکت موتور دریچه پایینی آن بوسیله اهرمی که در کابین وجود دارد فرمان حرکت را دریافت و بصورت مکانیکی جابجا می شود البته بدلایل خاصی که روسیه دارد هنوز هیچگونه فیلمی در این زمینه تهیه نشده است تا دقیقا شکل این کار را مشخص کند .
موتور قدرتمند R-79-300 نیز با حرکتی 90 درجه از جای خود حرکت کرده و هواپیما را آماده پرواز می کند . بالکهای موتور این هواپیما در طراحی مجدد با لهام از f-18a ساخته شد . ارابه فرود از جنس فلزی بسیار سخت ساخته شد که هواپیما براحتی بتواند با سرعتی بیشتر بر روی زمین بنشیند.
مشخصات دیگر
دهانه و لوله توپ در قسمت زیرین هواپیما و به شکلی وصل شد که قابلیت حرکت و کنترل داشت . دستگاه کنترل الکترونیک از دماغه هواپیما به قسمت انتهای در زیر دم انتقال پیدا کرد. جایگاه های نصب بمب بصورت جداگانه ساخته شد بطوری که این جایگاهها را می توان برداشت و دوباره لود کرد. جایگذاری موشک نیز در این هواپیما براحتی هرچه تمام تر صورت می‌گیرد.
در نهایت در سال 1995 با دستور یلتسین رئیس جمهور وقت روسیه اجازه صادرات این هواپیما با برداشتن یکسری از دستگاههای اصلی صادر شد و البته در دستور ذکر گردید که فقط باید به کشورهای آسیایی و امریکای لاتین فروخته شود.

ویرایش و تنظیم برای دانشنامه دفاعی

از کانال دانشنامه دفاعی تصویر پرواز اعجاب انگیز این پرنده را ببینید

دانلود با لینک مستقیم

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۱۸
  • ۱۱۵۸ نمایش

YAK141

نظرات (۱)

با سلام و تشکر 
عالی بود