آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

بسیار شرم آور است اگر شیعه و پیرو حضرت علـی (ع) باشید. آنگاه داعشی و تکفیری و وهـابی نجس در میان شـما آمد و شد کنند.
سوگند که اگر دنیا را غیرت بود، در تلاقی نگاه‌های دلواپس و نگران ابوالفضل و امام حسین باید میسوخت و خاکسـتر میشد.

سیاست‌های کلی و خطوط قرمز دانشنامه دفاعی:
هدف ما به طور کلی بر دو محور بنا نهاده شده است.
الف: دانشنامه دفاعی:
ما در این پایگاه به معرفی و شناخت تسلیحات، تاکتیک‌ها و ... دفاعی و نظامی می‌پردازیم. لیکن دانـش دفـاع شامـل این نکات هم می‌شود:
1- دانشنامه دفاعی از رابطه با وبگاه‌هایی که تبلیغات لوازم آرایشی و .. می‌گذارند پرهیز میکند.
2- دانشنامه دفاعی به پایگاه و وبـگاه ارزشی با رعایت بند اول سـیاسـت‌های کلی، با افتخار لینک می‌دهد.
3- این پایـگاه از همــکاری با نویسندگان ارزشـی استقبال می‌کـند.
4- این پایـگاه به سرعـت روابـط خود را با وبگاه‌هـایی که شروع به تبلیغات و سوء استفاده از مردم کنند قطع کرده و لینک صفحه آنان را در اسرع وقت مسدود می‌کند.
5- کسانی که لینک صفحات تبلیغی در این وب بگذارند بلافاصله به پلیس فتا معرفی می‌شوند.
6- کسانی که خط قرمزهای ما (اسلام، کشور، نظام، رهبری، شهداء) را نادیده بگیرند و یا خدای ناکرده توهین کنند و عقاید قوم گرایانه ترویج کنند بی درنگ به واجا معرفی خواهند شد.
ب: آنتی داعش
در این پایگاه سعی میشود علاوه بر اینکه اخبار لحظه به لحظه داعش و تکفیری‌ها به طبع برسد، آگاهی و اطلاعاتی پیرامون خاستگاه وهابیت و فرقه‌های شر نیز ارائه گردد.
1- به پرسشهای مخاطبان پیرامون چگونگی شکل‌گیری فرق شیطانی پاسخ گفته می‌شود.
2- با کسانی که سعی در تخریب این فرقه‌ها دارند همکاری می‌شود.
3- با افرادی که خدای ناکرده گرفتار چنین اشخاص یا عقایدی شده‌اند و قصد خلاص شدن دارند به صورت داوطلبانه همکاری می‌شود.
4- به پرسش‌های افراد در زمینه تاریخ ادیان و پیدایش فرق ظاله تا حد بضاعت پاسخ داده شده و یا منابع معتبر به ایشان معرفی می‌گردد.
شادی قلب مبارک حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا له فدا صلواتی ختم بفرمایید.
خاک راه عاشقان اهل بیت علیهم السلام
نویسندگان دانشنامه دفاعی

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

ابوهریره کیست

سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ

اهل سنت او را به عنوان مهم ترین شاگرد رسول خدا می دانند، و طبیعتا اگر کسی شاگردی رسول خدا را نموده باشد دیگر محتاج شاگردی یهود و نصاری و مطالعه کتب ایشان نخواهد شد؛ مخصوصا مثل ابوهریره ای که باید روایات رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) را در نهی از خواندن کتاب های انبیای گذشته شنیده باشد:

مصنف عبد الرزاق ج6 ص112 تا 114 ش 10163 تا 10166

اما با همه این احوال می بینیم که ابوهریره به جای حفظ احترام رسول خدا به عنوان استاد خویش، زانوی تلمذ و شاگردی در جلوی احبار و بزرگان یهود تازه مسلمان زده تا از ایشان علم یاد بگیرد!!!

ابتدای ارتباط ابوهریره با کعب:

أخبرنا محمد بن عبد الله انا روح عن کهمس بن الحسن عن عبد الله بن شقیق قال جاء أبو هریرة رضی الله عنه إلى کعب یسأل عنه وکعب فی القوم فقال کعب ما ترید منه فقال أما انی لا أعرف لأحد من أصحاب رسول الله صلى الله علیه وسلم ان یکون أحفظ لحدیثه منی فقال کعب أما انک لن تجد طالب شیء الا سیشبع منه یوما من الدهر الا طالب علم أو طالب دنیا فقال أنت کعب قال نعم قال لمثل هذا جئت

سنن الدارمی ج1 ص98 ش 284- الطبقات الکبرى ج4 ص332 - تاریخ مدینة دمشق ج67 ص341

 

 روزی ابوهریره به نزد کعب آمد  در حالیکه کعب در بین گروهی نشسته بود - تا از او سوال کند؛ پس کعب از او سوال کرد که چه می خواهی؟

پاسخ داد: آگاه باش که من کسی از اصحاب رسول خدا (ص) را نمی شناسم که از من بیشتر روایت حفظ کرده باشد؛ کعب گفت: آگاه باش که جوینده هیچ چیزی نیست که روزی از آن سیر می شود مگر جوینده علم یا جوینده دنیا.

ابوهریره گفت: تو کعب هستی؟ (جز کعب کسی اینگونه سخن علمی نمی گوید)

کعب گفت: (آری) تو برای مثل همین مطلب به نزد من آمده ای !!!

 

استمرار ارتباط ابوهریره با کعب

حدثنا عبد الله حدثنی أبی قال قرأت على عبد الرحمن مالک عن یزید بن عبد الله بن الهاد عن محمد بن إبراهیم بن الحرث التیمی عن أبی سلمة بن عبد الرحمن عن أبی هریرة أنه قال خرجت إلى الطور فلقیت کعب الأحبار فجلست معه فحدثنی عن التوراة وحدثته عن رسول الله صلى الله علیه وسلم

مسند أحمد بن حنبل ج2 ص486 ش 10308 و ج5 ص453 ش 23842

ابوهریره گفت: به طور رفتم و در آنجا کعب الاحبار را دیدم و با او نشستم، پس او برای من از تورات روایت کرد و من برای او از رسول خدا (ص).

 

پیشرفت ابوهریره در شاگردی یهود:

ابوهریره آگاه ترین غیر یهود به تورات:

عن أبی هریرة قال لقى کعبا فجعل یحدثه ویسأله فقال کعب ما رأیت رجلا لم یقرأ التوراة أعلم بما فی التوراة من أبی هریرة.

الإصابة فی تمییز الصحابة ج7 ص440 - تاریخ مدینة دمشق ج67 ص343 - سیر أعلام النبلاء ج2 ص600

 

از ابوهریره روایت شده است که کعب را دیده و با او روایت گفت و از او سوال کرد؛ پس کعب به او گفت: هیچ مردی را مانند ابوهریره ندیده ام که تورات را نخوانده باشد و به آنچه در آن است آگاهی داشته باشد.

 

ابوهریره از کعب روایت بسیار شنیده است:

در شذا الفیاح در شرح این عبارت که:

ویندرج تحت هذا النوع ما یذکر من روایة الصحابی عن التابعی کروایة العبادلة وغیرهم من الصحابة عن کعب الأحبار

در تحت این نوع روایت صحابی از تابعی است؛ مانند روایت عبد الله ها و غیر ایشان از صحابه از کعب الاحبار

می گوید:

قوله کروایة العبادلة وغیرهم أی کأبی هریرة ومعاویة بن أبی سفیان وأنس بن مالک فکلهم من الصحابة ورووا عن کعب الأحبار

الشذا الفیاح ج2 ص536

این که گفته است روایت عبدالله ها و غیر ایشان یعنی مانند ابوهریره و معاویه وانس بن مالک؛ که همه ایشان صحابی اند و از کعب الاحبار روایت کرده اند.

 در این زمینه ذهبی در سیر اعلام النبلاء در ذیل نام کعب الاحبار می گوید:

حدث عنه أبو هریرة ومعاویة وابن عباس وذلک من قبیل روایة الصحابی عن التابعی وهو نادر عزیز

سیر أعلام النبلاء ج3 ص490

ابوهریره و معاویه و ابن عباس از او روایت کرده اند و روایت ایشان روایت صحابی از تابعی به حساب می آید که بسیار نادر است.

 

نتیجه کار ابوهریره: روایات رسول خدا را از کعب و روایات کعب را از رسول خدا نقل می کرد!!!

 

کار ابوهریره به جایی رسید که روایات رسول خدا را از کعب نقل می کرد و روایات کعب را از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم:

 

در این زمینه مسلم بن حجاج نیشابوری (مولف صحیح مسلم) می گوید:

 حدثنا عبد الله بن عبد الرحمن الدارمی ثنا مروان الدمشقی عن اللیث بن سعد حدثنی بکیر بن الاشج قال قال لنا بسر بن سعید اتقوا الله وتحفظوا من الحدیث فوالله لقد رأیتنا نجالس أبا هریرة فیحدث عن رسول الله صلى الله علیه وسلم عن کعب وحدیث کعب عن رسول الله صلى الله علیه وسلم

التمییز ص175 ش 10 نوشته مسلم بن حجاج

تاریخ مدینة دمشق ج67 ص359 به نقل از مسلم

البدایة والنهایة ج8 ص109 به نقل از مسلم

 

بسر بن سعید می گفت: از خدا بترسید و در مورد روایت با دقت پیش بروید؛ قسم به خدا شما ما را دیدید که با ابوهریره می نشستیم اما او برای ما روایات رسول خدا را از کعب و روایات کعب را از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل می کرد.

 

برخورد عمر با ابوهریره و کعب:

در این زمینه روایات برخورد عمر با ابوهریره گذشت که مهمترین آن ها این روایت است:

عن السائب بن یزید قال سمعت عمر بن الخطاب یقول لأبی هریرة لتترکن الحدیث عن رسول الله صلى الله علیه وسلم أو لألحقنک بأرض دوس وقال لکعب لتترکن الحدیث أو لألحقنک بأرض القردة

 

 کنز العمال ج10 ص129 ش 29472- تاریخ مدینة دمشق ج50 ص172 و ج67 ص343 - أخبار المدینة ج2 ص12 ش 1361 - البدایة والنهایة ج8 ص106 - سیر أعلام النبلاء ج2 ص601

 

 از سائب بن یزید روایت شده است که گفت: از عمر بن خطاب شنیدم که به ابوهریره می گفت: یا روایت کردن از رسول خدا (ص) را کنار می گذاری یا اینکه تو را به دوس تبعید می کنم؛ و به کعب نیز می گفت: یا روایت کردن از رسول خدا را کنار می گذاری یا تو را به سرزمین میمون ها (یهود که به صورت میمون مسخ شدند) تبعید می کنم!!!

 

پایان کار ابوهریره:

ابوهریره بعد از عمری جعل روایت و نسبت دادن آن به رسول خدا در سال 59 هجری در حدود هشتاد سالگی در قصر خویش در عقیق از دنیا رفت؛ مرگ او در زمانی بود که خود وی می گفت بر آن حالتی که در هنگام وفات رسول خدا داشتند، باقی نمانده است !!!

 

از سدی روایت شده است که گفت:

رأیت نفرا من أصحاب النبی صلى الله علیه وسلم منهم أبو سعید الخدری وأبو هریرة وابن عمر کانوا یرون أنه لیس أحد منهم على الحال التی فارق علیها محمدا إلا عبد الله بن عمر

تاریخ مدینة دمشق ج31 ص111 - معجم الأدباء ج2 ص297 - المستدرک على الصحیحین ج3 ص646 ش 6371

 

عده ای از اصحاب رسول خدا را دیدم که در بین ایشان ابو سعید خدری و ابوهریره و ابن عمر بودند و چنین اعتقاد داشتند که بر حالتی که از رسول خدا جدا شده اند باقی نمانده اند، مگر ابن عمر !!!

 

معاویه نیز دستمزد عمری خوش خدمتی ابوهریره را به ورثه او پرداخت کرد:

حدثنا أبو عبد الله الأصبهانی ثنا الحسن بن الجهم ثنا الحسین بن الفرج ثنا محمد بن عمر قال توفی أبو هریرة سنة تسع وخمسین فی آخر إمارة معاویة وکان له یوم توفی ثمان وسبعون سنة وصلى علیه الولید بن عتبة وهو أمیر المدینة ومروان یومئذ معزول عن عمل المدینة فحدثنی ثابت بن قیس عن ثابت بن مشحل قال کتب الولید إلى معاویة یخبره بموت أبی هریرة فکتب إلیه انظر من ترک فادفع إلى ورثته عشرة آلاف درهم وأحسن جوارهم وافعل إلیهم معروفا فإنه کان ممن نصر عثمان وکان معه فی الدار رحمه الله تعالى

 

المستدرک على الصحیحین ج3 ص581 ش 6157 - تاریخ مدینة دمشق ج67 ص391 - الإصابة فی تمییز الصحابة ج7 ص444- الطبقات الکبرى ج4 ص340- تاریخ الإسلام ج4 ص357

 

ابوهریره در سال 59 در آخر حکومت معاویه از دنیا رفت؛ و در آن زمان 87 سال سن داشت، و ولید بن عتبة بر او نماز خواند در حالیکه (ولید) امیر بر مدینه بود و مروان معزول از مدینه؛... ولید به معاویه نامه نوشت و خبر مرگ ابوهریره را بدو داد، پس به او نوشت که ببین چه کسانی وارث او هستند و به ایشان ده هزار درهم بده و با ایشان به خوبی برخورد نما و به ایشان نیکی بنما، زیرا او از کسانی بوده است که عثمان را یاری کرد و همراه او در خانه عثمان بود.

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۷
  • ۱۱۳۴ نمایش

ابوهریره

کعب الاحبار