آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

دانشنامه دفاعی

آنتی داعش

بسیار شرم آور است اگر شیعه و پیرو حضرت علـی (ع) باشید. آنگاه داعشی و تکفیری و وهـابی نجس در میان شـما آمد و شد کنند.
سوگند که اگر دنیا را غیرت بود، در تلاقی نگاه‌های دلواپس و نگران ابوالفضل و امام حسین باید میسوخت و خاکسـتر میشد.

سیاست‌های کلی و خطوط قرمز دانشنامه دفاعی:
هدف ما به طور کلی بر دو محور بنا نهاده شده است.
الف: دانشنامه دفاعی:
ما در این پایگاه به معرفی و شناخت تسلیحات، تاکتیک‌ها و ... دفاعی و نظامی می‌پردازیم. لیکن دانـش دفـاع شامـل این نکات هم می‌شود:
1- دانشنامه دفاعی از رابطه با وبگاه‌هایی که تبلیغات لوازم آرایشی و .. می‌گذارند پرهیز میکند.
2- دانشنامه دفاعی به پایگاه و وبـگاه ارزشی با رعایت بند اول سـیاسـت‌های کلی، با افتخار لینک می‌دهد.
3- این پایـگاه از همــکاری با نویسندگان ارزشـی استقبال می‌کـند.
4- این پایـگاه به سرعـت روابـط خود را با وبگاه‌هـایی که شروع به تبلیغات و سوء استفاده از مردم کنند قطع کرده و لینک صفحه آنان را در اسرع وقت مسدود می‌کند.
5- کسانی که لینک صفحات تبلیغی در این وب بگذارند بلافاصله به پلیس فتا معرفی می‌شوند.
6- کسانی که خط قرمزهای ما (اسلام، کشور، نظام، رهبری، شهداء) را نادیده بگیرند و یا خدای ناکرده توهین کنند و عقاید قوم گرایانه ترویج کنند بی درنگ به واجا معرفی خواهند شد.
ب: آنتی داعش
در این پایگاه سعی میشود علاوه بر اینکه اخبار لحظه به لحظه داعش و تکفیری‌ها به طبع برسد، آگاهی و اطلاعاتی پیرامون خاستگاه وهابیت و فرقه‌های شر نیز ارائه گردد.
1- به پرسشهای مخاطبان پیرامون چگونگی شکل‌گیری فرق شیطانی پاسخ گفته می‌شود.
2- با کسانی که سعی در تخریب این فرقه‌ها دارند همکاری می‌شود.
3- با افرادی که خدای ناکرده گرفتار چنین اشخاص یا عقایدی شده‌اند و قصد خلاص شدن دارند به صورت داوطلبانه همکاری می‌شود.
4- به پرسش‌های افراد در زمینه تاریخ ادیان و پیدایش فرق ظاله تا حد بضاعت پاسخ داده شده و یا منابع معتبر به ایشان معرفی می‌گردد.
شادی قلب مبارک حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا له فدا صلواتی ختم بفرمایید.
خاک راه عاشقان اهل بیت علیهم السلام
نویسندگان دانشنامه دفاعی

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
هفته گذشته تحول مهمی در مراودات نظامی میان ارتش کشورمان با کشورهای دیگر رخ داد و امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفری به کشور چین، ضمن دیدار با فرماندهان نظامی این کشور از صنایع هواپیماسازی چین و همچنین یکی از یگان های نیروی هوایی ارتش این کشور بازدید کرد.

پس از آنکه فرمانده نهاجا با ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار و پیرامون توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه نظامی گفتگو کرد، امیر شاه صفی آشنایی با توانمندی های نظامی، آموزشی تبادل تجربیات و برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
دیدار فرمانده نهاجا با معاون کمیسیون نظامی ستاد مرکزی ارتش چین

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
دیدار فرمانده نهاجا با همتای چینی

بر اساس اخبار رسمی منتشره در این زمینه، هیئت ایرانی در جریان این سفر به چند کارخانه چینی نیز سفر کردند که عبارت است از: شرکت کاتیک (CATIC) از شرکت های زیر مجموعه سازمان هوافضای چین و نریت (NRIET) شرکت فعال در حوزه الکترونیک هوایی، لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور. شرکت‌های XAC و FACRI دیگر بخش‌هایی هستند که بر اساس اخبار رسیده، توسط فرمانده نهاجا از آن بازدید به عمل آمده است.

CATIC؛ سازنده مهم هواپیما در چین

شرکت چینی CATIC که در سال 1979 میلادی تأسیس شده است وظیفه تولید بخشی از محصولات هوایی نظامی و غیر نظامی در کشور چین و همچنین ارائه خدمات در این حوزه را بر عهده دارد. نام کامل این مجموعه "شرکت واردات و صادرات فناوری هوایی ملی چین" است و دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد.

این شرکت در بخش های مختلف طراحی و ساخت هواپیما، پشتیبانی و صادرات و همچنین واردات فناوری‌های مربوط به حوزه هوانوردی در چین را بر عهده دارد. از جمله محصولات این شرکت می توان به هواپیماهای رزمی F-7 و JF-17 اشاره کرد که هواپیمای اف 7 به عنوان یک کپی از میگ 21 روسی توسط چینی‌ها ساخته شده و در نیروی هوایی ارتش ایران نیز حضور دارد.

 JF-17 نیز پروژه ای مشترک بین چین و پاکستان برای تولید یک هواپیمای رزمی چندمأموریتی بوده است که ده ها فروند از آن تا کنون تولید شده است.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده‌های اف 7 نهاجا

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده JF-17

جت آموزشی K-8 و هواپیماهای ترابری Y-8 و Y-12 از جمله دیگر محصولات معروف این شرکت چینی هستند. این شرکت در حدود 20 هزار کارمند داشته و با شرکت هایی همچون بوئینگ، پرات اند ویتنی و ایرباس نیز همکاری دارد.

NRIET؛ رادارسازی با سابقه طولانی

شرکت NRIET در دهه 1960 میلادی توسعه یافته و وظیفه تولید رادارهای جستجوگر هوایی و همچنین رادارهای مخصوص جنگنده های چینی را بر عهده گرفت. این شرکت در منطقه Nanjing واقع شده است. این شرکت چینی در بخش های دیگری مثل سامانه های ارتباطی و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک و سیستم های مقابله با آن نیز فعال است.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
رادار KLJ-7 برای جنگنده JF-17

این شرکت در بخش فعالیت های مشترک با شرکای خارجی چین نیز فعال بوده و برای نمونه بخش زیادی از پرسنل پاکستانی را برای بحث طراحی و ساخت انواع سامانه های راداری آموزش داده است. رادارهای جنگنده های JF-17 و J-10 توسط این شرکت چینی ساخته شده است.

صنایع XAC؛ سازنده بمب افکن راهبردی چین

شاید یکی از مهمترین شرکت های بازدید شده توسط فرمانده نهاجا را بتوان صنایع XAC برشمرد. در حال حاضر بمب افکن استراتژیک H-6 نیروی هوایی چین توسط این شرکت تولید می شود. این بمب افکن که کپی چینی ها از توپولوف 16 ساخت شوروی سابق محسوب می شود توسط این شرکت چینی شدیدا ارتقاء یافته و امروزه با انواع تسلیحات چینی مثل بمب های هدایت شونده و موشک های کروز مسلح می شود.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
بمب افکن H-6

از دیگر محصولات استراتژیک این شرکت می توان به هواپیمای ترابری Y-20 اشاره کرد که توسط چینی ها و بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین 76 ساخته شده است. این هواپیما توان حمل 66 تن محموله تا فاصله 4500 کیلومتری را دارد. در حال حاضر 4 پیش نمونه از این هواپیما ساخته شده و به زودی تولید انبوه آن آغاز می شود.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
هواپیمای ترابری Y-20

جنگنده  بمب افکن JH-7 ملقب به یوزپلنگ پرنده نیز از دیگر محصولات این شرکت چینی محسوب می شود که در نقش تهاجم به اهداف سطحی، خصوصا اهداف دریایی هواپیمای قابلی محسوب می شود و توان حمل طیف گسترده ای از مهمات مثل بمب های هدایت شونده، موشک های ضد رادار و کروز ضد کشتی را نیز دارد. تاسیسات این شرکت در استان Shaanxi چین قرار داشته و حدودا 20 هزار نفر کارمند دارد.

شرکت چینی FACRI نیز بیشتر در بحث سامانه های کنترلی پهپادها و خصوصا بالگردهای بدون سرنشین درگیر بوده و در سالهای اخیر به بحث تولید بالگردهای بدون سرنشین به صورت کامل روی آورده است. از جمله محصولات این شرکت می توان به پهپادهای AR-200 و AF-811 اشاره کرد.

لشکر 19 هوایی؛ پایگاه سوخوهای چینی   

لشکر 19 نیروی هوایی ارتش چین واحدی است که در منطقه Jining در شرق این کشور قرار دارد. این یگان هوایی از جنگنده های سوخوی 27 اس کا و یو بی کا و همچنین جنگنده بومی جی 11 که کپی چین از سوخوی 27 روسی است استفاده می کند.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده J-11

سفر فرمانده نهاجا به چین به عنوان کشوری مستقل در عرصه جهانی و همچنین پیشرو در بحث علوم دفاعی و هوانوردی و بازدید از تعدادی از مهمترین کارخانه های سازنده محصولات هوایی برای ارتش این کشور در کنار ملاقات فرمانده نهاجا با مقامات بلندپایه ارتش چین نشان از آینده ای روشن در روابط دفاعی بین دو کشور است که با توجه به افزایش همکاری ها با صنایع هوایی روسیه، می توان نوید نوسازی و گسترش سریع‌تر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بدهد.
  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۸/۱۷
  • ۷۷۳ نمایش

نظرات (۱)

:)
پاسخ:
:)